Tuesday, January 19, 2010

Signal Popular

Sebelum ni aku sentiasa percaya aku dah tau banyak menda kat dunia ni. Tetapi kejadian tengahari tadi telah merenggut pegangan aku selama ni. Rentetan kejadian realiti yang berlaku secara live. Berlaku di depan mata aku mengenai bagaimana lembu bawak kereta di jalan raya. Buktinya, gara-gara si lembu itu, nyaris aku accident. Pada mulanya aku tak sedar si lembu sedang drive sehinggalah dia cuba memotong kereta aku secara tetiba. Dasar otak lembu, apakah dia buta di depan sana berderet kereta tersusun membentuk garis nombor? Dan susunan itu pasti tidak akan berlaku jika di barisan paling depan tiadanya Mak Esah yang sedang memandu traktor. Onar yang telah dicipta Mak Esah itulah yang menyebabkan trafik jadi kura-kura cacat. Tapi si lembu tidak sabar, mahu cepat. Pada dia kelambatan pergerakan adalah disengajakan bukan disebabkan faktor luaran. Terus mencelah depan kereta aku. Aku hon memanjang, tidak cukup dengan itu aku telah naik hantu. Aku potong kereta si lembu balik untuk melihat wajah hodoh si lembu dan untuk mengesahkan jantina sang lembu durjana. Sebaik kereta kami beriringan sambil bersiul lagu seriring dan sejalan aku menaikkan jari tengah tepat2 kat muka si lembu. Tidak kurang lima saat. Setelah pasti dia nampak isyarat best aku tu, terus aku pecut. Alah, takat proton saga 1.3, salah channel lah...pecut sampai imej dia tak wujud dalam cermin pandang belakang. Tapi lembu mungkin tak berapa sesuai memandangkan wajahnya ibarat orang terlebih 1 kromosom b*b* mungkin lebih tepat!

1 comment: