Sunday, January 3, 2010

Forgiveness

Pagi semalam aku dapat satu sms dari sorang kawan. Dia bertanyakan pasal something yang memang aku tahu. Aku jawap, tapi aku memilih untuk jawap dalam nada berlawak. Tujuan hanya untuk joking-joking semata. Tapi bila dia reply, baru aku sedar jawapan aku agak melampau. Sebabnya daripada sms yang aku terima aku boleh paham yang dia terguris rasa. Dia marah. Dan dia memang berhak untuk marah. Sebab sebagai kawan, diulang sebagai kawan aku tak sepatutnnya memberikan jawapan yang sedemikian walau atas apa sebab sekalipun. Atas kesedaran sendiri dan juga digamit rasa bersalah aku mintak maaf kat dia. Dua kali aku mintak maaf. Bila dia tak reply aku faham dia masih marah. So aku biarkan dulu untuk bagi dia masa. Mungkin dia tengah hot. Tengah terbakar, membara dan segala galanya lagi yang dapat menggambarkan suatu perasaan marah. Petang tadi dia sms aku "aku dah ok"...Satu ayat yang simple tetapi mengundang makna yang mendalam bagi diri aku. Daripada kejadian ni, aku belajar sesuatu. Belajar untuk berkomunikasi dengan cara yang betul. Gurauan melampau aku akan elakkan. Yang lebih penting, malam ni aku dapat tidur lebih lena!
*dapat jam baru, bukan satu tapi DUA..lalalalala

2 comments:

  1. haha..aku dah boh liquid paper kat perkataan "keji" dlm kamus hidup hg..so bila communicate dgn aku..mesti hg cari tak jumpa word tu..ekekeke

    ReplyDelete