Friday, January 15, 2010

Lawatan Sosial

Petang nanti aku akan turun KL. Bukan ada apa-apa agenda sangat, cuma untuk berziarah kawan-kawan sebelum aku berangkat next week. Ikut perjanjian awal, akan ada orang jemput aku kat KLIA nanti. Aku betul2 harap dia tak tertidor. Bukan apa, aku bosan tunggu lama-lama kat airport sejak terlepas flight tahun lepas. Giler bosan. Ke hulu ke hilir macam ceti haram yang tak da tujuan. Dah la pelbagai orang pelik-pelik berlegar-legar kat sana, membuatkan suasana jadi kurang tenteram. Kan tak pasal-pasal dapat selesema babi. Apapun aku akan bermukim area Hulu Sepang yang dikategorikan sebagai antara kawasan ulu banat kat Selangor sana. Petang ahad aku balik semula ke KB ni, dan pagi Isnin aku berangkat pulang ke Terengganu mengadap mak ayah sebelum blah kamis depan. Sebabnya kali ni aku berlepas dari KB bukan dari KT seperti biasa memandangkan aku berkejar flight pukul 9.50 pagi untuk ke Doha. Kat KT flight ke KL paling awal adalah pukul 10, tak sempat walaupun berlari macam pelesit. Tapi kat airport KB ni ada pukul 6.30 so akan ada masa 2 jam sebelum naik flight berikutnya. Yang balanya kat Doha nanti, transit 13 jam. Tapi takpelah boleh jalan-jalan lama sikit cuma aku dapat bayangkan betapa letihnya melilau di kota padang pasir nanti sebelum menyambung perjalanan ke Vienna pulak.

No comments:

Post a Comment