Saturday, January 2, 2010

The Notebook


The Notebook adalah antara novel yang paling aku suka. Lagipun ia adalah garapan Nicholas Sparks, author yang memang aku minat. Aku beli novel ni dah lama, selepas aku tengok movie dia. Yang kat cover tu adalah pelakon dalam movie dia. Bila baca rupanya lagi best dari movie. So bila buku tu adalah best biasanya aku akan cari first edition dia. Rupanya tak semudah yang disangkakan sebabnya buku ni kuar first edition adalah tahun 1996. Yang sebelah kanan tu edisi 2004. Disebabkan aku berpegang pada pepatah 'nak seribu daya' so aku contact kawan yang duk UK suruh cari buku tu. Takde jugak, tapi kawan aku ni order dari US direct ke UK then dia hantar ke Mesia. So at last aku dapat first edition dan sebagai bonus dapat hard cover lagi. Harga untuk hard cover memang boleh tahan jugak tapi sebagai collector aku takkan berkira. Aku tak pasti kat Mesia ni masih ada yang 1st edition atau tak sebab aku tak la meredah semua kedai buku atas muka bumi Mesia ni. Dan untuk melengkapkan lagi koleksi, aku jugak membeli DVD movie dia tapi Deutch punya version. Memang berbaloi.

4 comments:

  1. bini aku nangis tengok movie ni.

    ReplyDelete
  2. nicholas sparks semuanya tulis cerita sedih..
    tapi a walk to remember, movie lg best dari novel. lagi sweet..

    ReplyDelete