Saturday, January 2, 2010

Pengertian

Aku akan guna bahasa yang paling mudah dan penuh berhemah. Sebelum tu aku nak mintak maaf banyak-banyak andainya ada yang terguris atau terasa hati. Bukan itu niat aku. Aku hanya mencari sedikit ketenangan dalam hidup aku. Bukan berniat untuk menjauhkan diri daripada sape-sape ataupun apa-apa yang semaksud dengannya. Aku jugak bukan pentingkan diri dan tak ambik peduli akan perasaan orang lain. Aku paham dan juga sangat maklum. Aku bukan buta malah aku sangat nampak dan jelas dengan apa yang terjadi. Kita hanya ditakdirkan untuk berkawan, tidak lebih daripada itu. So aku rasa bagi sorang kawan aku tiada apa untuk disembangkan berkali-kali sehari dan juga untuk bersms atas hal-hal yang remeh. Untuk pengetahuan pihak berkenaan, aku memang tak da sesape yang special buat masa sekarang. jadi tak payah la nak tanya soklan pasal ni dan buat-buat tak tahu. Aku sangat rimas, tolong faham keadaan dan situasi aku. Apa yang terjadi bertahun-tahun dulu tu dah jadi sejarah. Kita dah sama-sama terima semua tu kan? So aku tak nak kesudahan kita jadi teruk. Tapi tolongla lepaskan aku dan cuba lupakan aku. Perjalanan hidup kita masih jauh. Aku percaya dia mampu temui seseorang yang berkali-kali lebih baik daripada aku di luar sana. Cubalah bukak hati untuk orang lain, sebab kita tak mungkin ada kesudahan yang elok. Sebelum aku blah, satu je aku pinta. Aku harap dia faham akan tindakan aku untuk menulis di sini. Sebab aku tak sampai hati nak buat dia sedih lagi. Tiga tahun memang satu tempoh yang sekejap tapi cukup untuk melupakan dan menerima seseorang yang lain. Aku betul-betul berharap ini adalah kali terakhir aku bercakap pasal ni dan amat berharap dia paham. Sekali lagi aku mintak maaf.

2 comments:

  1. rajin gila menulis sekarang

    hujan lebat kat besut

    new year aku kat tok bali, lata tembakah dan la hotspring!

    ReplyDelete
  2. Bila dtg mood ni tulis jer, new year aku lepak ngn famili jer..keluarga makin besar makin meriah

    ReplyDelete