Monday, June 13, 2011

Sotong


Sebelum ni aku duk pikir sotong goreng tepung yang paling best adalah dekat Kuala Besut tepi jeti tapi andaian ini meleset kira-kira dua minggu lepas. Masa tu kawan sekolah lama ajak kuar minum ABC dan dia bawak aku ke satu kedai yang aku sentiasa lalu tapi tak pernah singgah. Orang memang sentiasa ramai so kitaorang bernasib baik sebab dapat meja. Yang belum dapat meja duk berdiri tunggu macam suasana kat pejabat bantuan kebajikan. Yang paling tak tahan dekat area meja yang menempatkan sotong orang duk kerumun macam tengok Mawi lepas kuar AF3. Sekali sotong masak semua pakat berebut sambar apa yang patut. Sangat buruk laku kalau masa tsunami tak tahu la perangai macam mana depa tunjuk. Tapi bila cuba rasa sotong dia aku faham kenapa kedai ni begitu laku dan menjadi tarikan pengunjung luar. Memang sedap sotong dia. Semalam aku pergi lagi tapi pergi awal, orang tak seramai sebelumnya lagipon sekolah dah bukak. Meskipun pergi awal tapi masih kena menunggu sotong masak sebab yang dah masak sold out katanya. Harga pun kira tak mahal yang penting rasa dia sedap, bukan takat jilat jari tapi dah sampai tak tahu nak jilat apa. Apapun sekarang dah complete, aku dah tahu kedai udang besar yang best jugak tempat makan ketam yang popular cuma perangai pelayan kat kedai ketam itu macam haram jadah, itu kawan aku cakap bukan dari mulut aku ya. Babai.

No comments:

Post a Comment