Tuesday, June 14, 2011

Indie

Kali ni dia muncul lagi selepas dua minggu terbang. Ketika itu dia tak boleh cakap banyak sebab larut dalam masalah dunia sehingga dia buat keputusan nak daki gunung Jerai untuk persediaan fasa kehidupan yang orang cuba elak. Tapi dia berani ataupun buat-buat berani sebab dia paling tak suka bila orang lihat dia sebagai insan yang lemah. Last sekali air mata dia keluar pun masa tengok Susan Boyle sebelum ujibakat nyanyi, tu pun sebab tak mampu tahan rasa kelakar.
Selepas dua minggu dia muncul dengan sifatnya yang asli iaitu ceria + mesra. Sebab sifatnya itu jugalah aku boleh ngam dengan dia dalam masa 2 hari aja. Tapi dia juga membawa satu statement yang ditujukan tepat kat diri aku. Mengatakan sebab aku tak mahu tolong dia lagi dia akan berdikari lepas ni. Aku jawab statement itu kurang tepat, aku bukan tak mahu tolong cuma aku tak dapat tolong lagi. Sebab musababnya dia sendiri lebih jelas dan maklum. Kalau tak mahu tolong maksudnya memang sengaja menolak tapi tak dapat tolong adalah rentetan daripada beberapa kekangan tertentu. Keadaan dan situasi tidak mengizinkan aku berbuat sebegitu lagi. Aku kena gariskan satu sempadan yang jelas antara kehidupan dan juga keutamaan aku. Tidak boleh ada percampuran yang kabur semuanya mesti tersusun dan teratur. Kena buat satu-satu walaupun ada rasa kecewa yang bukan sedikit. Lagipun kat luar sana ada banyak soalan yang kena jawab. Mungkin atas sebab berdikari lepas ni dia kena ambik lesen bawak kapal terbang. Lebih senang macam tu sebab boleh jadi betul-betul berdikari. Kalau takat bawak bas aja baik belajar bawak lori sekali.

No comments:

Post a Comment