Thursday, June 2, 2011

Orang tengah

Aku tak nafikan cuaca sekarang panas. Duk dalam rumah pun macam lepas maraton tengah hari buta. Tapi itu tak dapat menyaingi kepanasan yang satu ini. Panas sungguh rasanya. Semua bermula gara-gara menerima tawaran kerja tanpa gaji untuk jadi orang tengah. Sungguh malang sebab dapat client kepala batu. Lawannya pulak cepat kecik hati. Kena cakap slow2 kalau silap sikit kena pujuk berhari-hari. Oh memandangkan aku xde keje lain maka kerja ini diterima tanpa rela. Tanpa rela sebab tetiba terlibat di tengah-tengah. Bukan terlibat secara langsung tetapi dengan pakej lengkap sesuatu yang dinamakan bala. Ya, aku telah dapat bala bencana gara-gara secara sukarela terima offer ini. Kalau tahu macam ni tak kuasa aku berada pada kedudukan sekarang. Tak kisah la dianggap biadap ke selfish ke asalkan tak nyusahkan hidup sendiri. Tapi sekarang tak boleh nak kata apa lagi. Sekarang aku paham kenapa USA gagal jadi orang tengah untuk Israel dan Palestin. Bukan sebab USA tak cekap tapi sebab ada pihak yang kepala batu bertengkorak besi. Bukan mudah jadi orang tengah nih....

*bila tesis dah siap tulis aku makin rajin tulis blog

No comments:

Post a Comment