Saturday, June 4, 2011

Share

Kalu aku ada masalah besar biasanya aku tak share dengan orang. Sebab aku sangat takut masalah itu akan jadi bertambah besar dengan campur tangan orang lain. Buat aku jadi lebih gundah gulana. Daripada perkara yang merimaskan sebegini lebih baik aku diam. Tapi ada beberapa insan yang aku sudi nak share, biasanya yang aku letakkan 90% kepercayaan aku pada mereka. 90% ni kira tinggi sebab peratusan kepercayaan pada diri sendiri pun dalam julat itu juga. Exam pun aku kira boleh dapat gred A+ kalu boleh skor 90%.
Aku pun tak pernah tahu dengan sape aku boleh share untuk sesuatu prob tu tapi yang pasti aku cukup maklum dengan siapa aku tak mahu. Senang citer aku share untuk didengari bukan untuk tempah bala yang lebih besar. Keadaan tak pernah jadi baik dengan seribu kekalutan. Oh ini ada kisah sorang kawan yang ajar aku ABC dengan frenship. Apa yang dia peringat kat aku tu sangat lekat dalam kepala. Untuk segala pendapat dia aku terima dengan terbuka walaupun kekadang sakit hati dengan jawapan tanpa belas dia. Tapi selalunya jawapan yang paling ikhlas tak semestinya yang paling sedap didengar.
Untuk sorang lagi yang tengah sibuk cari jodoh tu, dengan hang aja aku share pasal mimpi aku yang aneh tu. Kalau orang lain tahu sah2 diorang pikir aku ni dah tak betul dari segi pemikiran. Aku pun sampai sekarang tak percaya mimpi aku sampai ke tahap itu.

No comments:

Post a Comment