Wednesday, December 2, 2009

Pening Pening Lalat!!!

Sejak semalam aku dibebani dgn keje2 last minute orang lain. Org yg dimaksudkan sedang enak menghabiskan masa berkualiti dengan famili tersayang. Pada hemat aku 'beliau' tidak tahu menahu yg pada ketika dia sedang enak bersantai itu ada seorang hamba Allah yg bersengkang mata menghabiskan (atau melakukan kesemua sejak dari awal) tugas2 yg sepatutnya dilaksanakan oleh dirinya sendiri...hari ni aku x lunch, pagi pun hanya ambik roti seketul, semata2 mengejar date line yg entah apa2...bayangkan dlm keadaan hujan lebat dgn air bertakung sana sini aku meredah ke hulu ke hilir mencari semua dokumen yg diperlukan untuk menyiapkan sesuatu yg dipanggil permohonan geran untuk research...perlu dinyatakan bahwa aku hanyala sorang student yg tiada kena mengena dengan geran tersebut...dan walaupun aku yg bertungkus lumus membuatnya namaku diharamkan untuk diletakkan di mana2 bahagian geran terbabit...dan ini bukan yg pertama kali...yg pasti lepas ni akan ada lagi tugasan yg hampir sama lagi untuk aku bereskan...
Apapun dalam masa yg sama aku rasa agak puas hati bila mana impian aku untuk belajar mandarin hampir terlaksana...kelas akan bermula minggu depan...yuran dah bayar pun...masa aku pergi survey tadi amoi tu ingat aku adalah cina...dengan sopan aku jawap tak, I'm Malay....

*aku hanya separuh melayu

No comments:

Post a Comment