Monday, November 30, 2009

Kena Pecah

Sebelum ni aku ingat kawasan rumah sewa ni selamat...sebelah depan adalah bengkel kereta, kat belakang lak ada 'guard' yg jaga...depan rumah lak menjadi laluan utama kenderaan2 ke taman2 perumahan berdekatan...sentiasa ada kereta yg lalu lalang walaupun tidak mencapai tahap bersimpang siur...kini sangkaan aku meleset sama sekali...'rumah selamat' telah kena pecah...yg lebih pilu kena pecah di saat umat Islam menyambut aidiladha...namun dah dasar pencuri, mereka peduli apa, yg penting dapat hasil...halal haram dah tak tahu ke mana...apatah lagi dosa pahala semua di tolak tepi...
Tapi aku masih bernasib baik...yg hilang semua barang kat ruang tamu...tv, decoder astro n lima pasang kasut...yg dalam bilik selamat sebab kunci tu gagal dikumpil walaupun berdasarkan bukti2 yang sahih para pencuri tu dah cuba sedaya upaya untuk membuka...andai ditakdirkan pintu tu berjaya dinodai maka hilanglah segala barang2 kesayangan aku yg aku kira tak ternilai harganya...berbalik pada kasut yg dicuri tu aku sedikit heran kenapa kasut camel aku tak diambik sama sedangkan tu la kasut paling mahal yg aku ada...

* kasut camel adalah kasut kesayangan aku

1 comment: