Saturday, December 12, 2009

Kelas Mandarin

Aku join kelas bahasa mandarin. Ni menda yang dah lama aku nak buat tapi sentiasa duk tangguh. Sekarang ni aku x tangguh dah, apa yang aku nak buat dalam hidup ni aku buat mana yang mampu kalaupun x buat semua. Overall kelas ni sangat enjoy. Cikgu dia sgt best. At least aku dapat kurangkan tekanan hidup aku dgn bersuka ria dalam kelas ni. Tapi aku bukan main2. Aku memang nak belajar. Masa register last week tu cikgu ada bagi satu CD. Aku baru berpeluang bukak n dengar tadi. Ingat ke sukatan pembelajaran rupanya telahan ku silap sama sekali. CD tu adalah lagu evergreen cina. Sangat menghiburkan. Walaupun aku x paham tapi lagu2 tu sangat boleh masuk ngn aku. Baru aku paham erti music is universal...
Apapun dengan menyertai kelas ni aku dapat luaskan pergaulan dengan pelbagai manusia yang latar belakang sangat variety...ada tahap makcik, ada tahap budak2, ada tahap fresh graduate, ada jugak para pekerja kolar putih n biru...pendek kata macam2...selama ni aku ada jugak kawan ngn org2 lebih tua tapi latar belakang lebih kurang aku je...rupanya masih ada orang kita yang walau dah mencecah usia warga emas masih dahagakan ilmu...persepsi aku terhadap umat melayu mula berubah sedikit...

*aku dah 25 rupanya

2 comments: