Monday, December 21, 2009

Azam Tahun Baru

Maal Hijrah dah berlalu 2 hari, 2010 pulak bakal menjelang dalam masa terdekat. Pejam celik dah setahun. Kejap je, bukan macam dulu2...setahun terasa begitu lama..agaknya masa akan jadi cepat bila kita banyak komitmen..kalu goyang kaki je rasa lama la kot..apapun sempena kedua2 tahun baru ni aku menanam satu azam..aku nak kurangkan perbelanjaan aku..rasa ada yang x kenal ngan sistem ekonomi yang aku amalkan sekarang...lebih dahsyat dari sistem kapitalis moden...segah kapitalis pun boleh runtuh apatah lagi sistem aku yang sentiasa defisit bajet nih...nasib la aku dapat banyak para penaja walaupun x sebanyak jumlah tajaan Amerika kat Israel...kira boleh la menjalani gaya hidup mewah...tapi pasni aku nak kurangkan pakai duit, nak stat kumpul duit dan melabur pada bidang yg boleh mendatangkan faedah pada masa depan nanti...beli hartanah ke, beli saham ke x kesah la...asalkan tiada lagi pembaziran...tapi aku awal2 dah tahu ni bukan perkara mudah...yelah, drastik giler kalu aku stat berjimat nih...sebelum ni apa2 yang aku nak main rembat ja...x da istilah control2 money nih...tapi sebelum aku jadi papa kedana aku kena ubah apa yang patut...kalu nak beli pun menda2 yang amat berguna saja...

*tengokla berapa lama boleh bertahan

1 comment: