Sunday, October 3, 2010

Friendship

Berkawan adalah sesuatu yang tidak perlu untuk diajar. Bezanya adalah cara seseorang itu menzahirkan sesebuah persahabatan. Ada yang berkawan untuk bersuka ria semata-mata tidak kurang juga hanya untuk mengisi kesunyian diri sendiri. Tetapi ada juga yang dianggap sebagai sahabat sejati yang sentiasa ada menghulurkan tangan, menadahkan telinga dan menuturkan kata-kata berguna pada masa-masa kawannya memerlukan seorang teman.
Ada yang berani komplen kawan-kawan sendiri tanpa cermin diri sendiri terlebih dahulu. Ingatlah tiada orang yang sempurna dalam dunia ini, cuma yang mampu dilakukan adalah sama-sama memperbaiki diri ke arah yang lebih baik. Menegur tidak salah tetapi pilihlah cara yang berhemah dan jikalau masih tidak makan teguran, ketahuilah tanggungjawab anda telah selesai.
Kawan yang baik tidak akan sekali-kali bersifat khianat. Kawan yang setia akan sentiasa ada di hati walau jauh di mata. Kawan yang sejati melakukan kebaikan di luar pengetahuan kawannya kerana yang diharapkan bukanlah pujian tetapi satu keikhlasan.
Kawan...
tak perlu hari-hari ada,
tak perlu hari-hari jumpa,
tak perlu hari-hari ingat,
tak perlu hari-hari dekat,
yang penting.......YANG PEDULI....

No comments:

Post a Comment