Thursday, October 7, 2010

Sikap

Aku sama sekali tak kesal dengan tindakan aku itu. Sebab bagi aku itu adalah sebaik-baik cara yang mampu aku fikirkan. Kalau ada cara lain lagi aku sudi untuk mendengar tapi aku sangat pasti tiada lagi pilihan lain. Aku sudah tak tahan. Aku bimbang rasa simpati bertukar jadi benci. Sekarang rasa meluat makin mengambil tempat dalam hati, aku risau rasa meluat ini bakal menjadi wabak tak terbendung.
Kenapa ada manusia yang mempunyai cara berfikir sedemikian rupa? Aku sangat-sangat tidak faham dan sampai bila-bila pun aku takkan faham. Kita hidup atas muka bumi bukan segalanya mudah dan senang. Tolong belajar erti tanggungjawab, paling penting ke atas diri sendiri. Tahap kesabaran orang pasti ada hadnya. Tak guna mulut pandai bercakap tapi telinga tuli dan buta matanya. Tolonglah lebih peka pada keadaan sekeliling. Kalau itu masih gagal untuk menyedarkan aku ucapkan boleh jalan saja!
*baru lepas makan durian, badan jadi panasssss

No comments:

Post a Comment