Saturday, January 1, 2011

Tahun baru

Rupanya hari ni dah masuk tahun baru. Nak kata kejap sangat 2010 tak tepat sangat sebab tempoh masa bukan macam harga minyak. Tak boleh nego, sape pandai guna dialah orang yang untung kalau kurang cerdik faham-faham sajalah. Berkenaan pencapaian tahun lepas pula, itu semua sangat abstrak sehinggakan membawa tafsiran yang pelbagai bergantung pada subjek penilaian. Nak kata elok belaka sangatla muka tak malu tapi kalau kata semuanya busuk itu pun tidak betul. Senang kata ada ok ada tak berapa nak ok dan adalah jugak sipi-sipi beberapa menda tak ok langsung. Cuma tahap kesignifikanannya itu boleh diperdebatkan sampai pitam.
Tahun ni harapan tetap sama macam dulu-dulu, mana yang ok kekalkan yang tak berapa ok itu diupgradekan jadi ok dan yang tak ok tu buang dalam parit. Tapi kenalah sentiasa bagi peringatan kat diri sendiri jangan pergi gali parit tu dan kutip balik bahan terbuang itu nanti jadi citer lain.
Apa yang sahih adalah tanggungjawab tahun ni pasti lebih besar dari semua segi. Tak mau cakap lebih-lebih pasal ni sebab tak minat kontroversi murahan. Yang tahu tu diam-diam je la, mana yang tak tahu pasti ada sebab anda tak tahu, mungkin anda jenis mulut lebih besar dari badak air yang sedang ternganga. Ataupun kategori mulut laser yang membuatkan pasukan bola tertentu kena kenduri dengan lawan.

* 2 bulan lagi la...

No comments:

Post a Comment