Tuesday, January 4, 2011

Game

Tak lama dulu ada orang ajak main tarik tali. Tapi versi dia tak sama dengan versi biasa, kena tarik sikit-sikit dan bukan setiap masa boleh tarik. Syarat dia sangat kabur membuatkan aku kurang faham sangat. Mungkin tak faham langsung. Contohnya bila waktunya kena tarik, bila pulak kena pegang dan kuat mana kena rentap pun tidak dijelaskan dengan sepatutnya. Cuma bagitau kena pegang je lepas tu semua terserah pada aku nak buat apa pun. Dan dia jugak buat menda yang sama. Turut pegang.
Mula-mula rasa okay lama-lama terbit rasa bosan. Lagipon aku ada banyak keje lain yang kena bereskan. Dalam masa yang sama tangan aku dah naik lenguh. Bila rasa tu dah sampai tahap maksima, aku rentap tali tu kuat-kuat. Niatnya untuk bereskan game ni dan masuk level berikutnya tapi rentapan itu membuatkan dia tersembam ke lantai. Aku mahu tolong tapi ni adalah suatu game, ada pengadil yang jadi tukang kira. Sebelum ni tak nampak kelibat pengadil tapi sekarang tiba-tiba muncul entah dari mana.
Tali dah rosak teruk. Dah jadi macam Hukum Hooke yang belajar masa fizik sekolah menengah dulu. Takpe la, ini kan satu game sahaja. Foolish game. Tak perlu risau apa-apa pun.

No comments:

Post a Comment