Wednesday, December 15, 2010

Blind Date

Beberapa tahun lepas bila orang cakap pasal blind date aku pasti terpinga-pinga sendiri. Kedengaran macam sangat asing lagipun aku tak pernah diajar dan didedahkan dengan perkara-perkara sebegitu rupa. Bila dah terjebak dengan drama-drama bersiri korea yang rata-ratanya bersemangat jiwang barulah mula faham dan mengerti. Disebabkan drama-drama jenis macam ni sangat mengambil masa untuk ditonton maka aku pikir lebih baik bersara saja dari drama Korea dan mengalih perhatian pada siri Mr Bean. Sebab lain adalah dalam drama-drama tersebut terlalu banyak watak tukang kacau daun diketengahkan, membuatkan aku jadi meluat. Daripada mengambil risiko kena strok depan TV atau komputer lebih baik aku stop.
Berbalik pasal blind date, aku tak rasa ini adalah cara yang membantu sangat untuk berpasangan. Lagipun untuk pertemuan kali pertama sebegitu semuanya nampak plastik dan kaku. Peluang untuk berjumpa dengan penipu pun sangat cerah. Tingkah laku pun masih boleh dipertikai dan dikaburi dengan kepura-puraan. Kalau jenis tak berapa konfiden dengan diri biasanya akan bermekap macam hantu opera sungguhpun perjumpaan diadakan pada malam hari. Mungkin pendapat setiap orang tak sama tapi adalah penting untuk mengenali terlebih dahulu sebelum langkah seterusnya diambil. Zaman sekarang ni apa-apa pun boleh jadi lagipun tak rugi untuk berhati-hati.
*sekarang cuaca kembali panas, dua bijik kipas masih tak cukup..!

No comments:

Post a Comment