Sunday, May 16, 2010

Mimpi

Malam tadi aku bermimpi dapat duit. Bukan sikit-sikit punya duit tapi kalau rajin susun boleh sumbat dalam peti kayu. Bukan curi orang punya juga bukan rompak orang lain tapi ada orang beri. Orang yang aku kenal tapi yang herannya setau aku orang tu bukan dalam kategori pemurah malahan boleh dikelaskan sebagai kedekut. Terpikir jugak apa maksud mimpi ni? Mungkin mainan syaitan dan jugak iblis. Ataupun mungkin satu petanda yang aku bakal dapat rezeki dalam masa terdekat. Kalau ada akan diterima dengan hati terbuka cuma mintak dijauhkan kalau-kalau itu adalah petanda dapat bala bencana. Sebab kata orang mimpi ni selalunya bawak maksud berlawanan. Tapi orang yang cakap tu pun bukan boleh pakai sangat lagi-lagi beliau bukanlah pemegang ijazah kedoktoran mana-mana institusi pengajian tersohor ataupun kolej-kolej swasta. Mungkin mimpi tu datang sebab beberapa hari sebelum tu aku begitu tergilakan peti kayu yang jadi bahan display untuk jenama kasut. Sudahnya peti kayu itu muncul sebagai peranan tempat letak duit dalam mimpi. Mungkin jugak begitu. Segalanya berkemungkinan.

*Bangkitlah daripada mimpi-mimpi masa lalu

No comments:

Post a Comment