Thursday, March 25, 2010

Pemberian

Kekadang kita tak berapa ingat apa yang kita dah beri kat seseorang itu sehinggalah tuan punya badan mengingatkan kita semula. Bukan bermakna apa yang diberi itu adalah terlalu banyak sampai kepala otak tak mampu lagi untuk mengingat. Bukan jugak bermaksud keadaan diri yang tidak waras ketika pemberian dilakukan. Tapi, bila aku menghadiahkan sesuatu kat seseorang aku tak pernah nak harap apa-apa ganjaran ataupun balasan atas apa saja yang diberikan itu. Maka dengan itu aku tidak simpan ingatan mengenai sesuatu pemberian itu sehinggalah disebut semula. Untuk orang yang dimaksudkan itu aku ucapkan terima kasih kerana telah mengingati aku betapa setiap pemberian itu dihargai olehnya. Serius ada yang telah aku lupa ada yang masih aku ingat. Ada sorang pernah cakap kat aku, pemberian paling tinggi nilainya adalah memberi sesuatu yang paling kita sayangi pada somebody yang kita rasakan penting dalam hidup kita. Tapi jangan sesekali bagi bini @ girlfriend kat orang lain, itu adalah perbuatan golongan mereng.

1 comment:

  1. weh, buku kau aku ke hilir sini sana. ada dalam beg.

    gi airport ritu pun ada. cuma aku tak ingat nak kasi

    ReplyDelete