Monday, April 5, 2010

Mesin

Kalau ikutkan hati dan perasaan aku sekarang ni, mau saja pergi sewa mana2 speed bot barang sehari dua untuk belayar ke satu tempat yang tak pasti. Mungkin ke mana-mana pulau yang tak berpenghuni kat tengah-tengah laut nun. Kegatalan untuk berbuat sebegitu adalah bukan berniat untuk bercuti ataupun menenangkan perasaan yang kusut masai. Tapi lebih kepada untuk mengangkut kesemua mesin-mesin yang aku gunakan dalam lab aku tu, sesuatu yang kononnya high tech punya barang. Tak main cikai-cikai, semua berkelas dunia. Tapi bila rosak, mak ai rasanya lebih hina dari besi buruk. Aku terlalu ingin mengangkut semua tu naik bot dan menghumbankannya di tengah-tengah laut. Biar tenggelam dan jadi tukun tiruan. Biar jadi sarang ikan ataupun lubuk untuk kaki-kaki pancing. Aku dah tak kisah. Kalau aku buat seperti yang dipikirkan secara tak waras itu aku takkan gatal-gatal coret peta lokasi kejadian. Kalau ada peta bos aku akan heret aku naik bot lagi sekali dan paksa aku angkut balik semua perkakas tu untuk direpair lagi dan lagi dan lagi sedangkan aku tiada basic dalam kejuruteraan mesin-mesin canggih. Kalau aku tau ilmu magis mau aja aku tukar mesin-mesin tu kepada peralatan cuci jamban. Boleh jugak aku letak dalam toilet-toilet serata kampus ni yang sebelum ni seolah-olah digunapakai oleh sang beruk dan monyet. Dapat jugak berbuat sesuatu yang murni walaupun bertujuan untuk menyindir.

2 comments:

  1. mizi..btoi kata hg..kalo bab instrument down..sgtla bara..dah tu kalo satu down nanti ada la 2 3 pulak menyusul..cam penyakit berjangkit..hampeh tol!

    ReplyDelete
  2. Betul tuh, sekarang memang down giller, dah la mesin rosak, katak lak asyik mati...aku malas nak jumpa orang skang ni, asyik moody jah...

    ReplyDelete