Tuesday, September 15, 2009

Bazar Ramadan

Selepas 23 hari berpuasa barulah aku berkelapangan untuk mencemar duli ke bazar ramadan...mungkin agak janggal kerana tahun2 lepas aku adalah pengunjung setia cuma tahun ni feel untuk ke bazar boleh dikatakan hampir tiada...semalam pun sekadar membuang masa sementara menunggu waktu berbuka puasa...hanya membeli samosa daging walau telah pusing2 satu bazar...orang memang ramai, penjual pun ramai...boleh dikategorikan sebagai meriah dengan segala hingar bingar...
Waktu masa tu adalah 6.30 petang...dan aku tengok lauk pauk masih banyak...yang pasti memang x kan habis dengan waktu berbuka yang bakal menjelang tidak sampai sejam...apa yang dibuat dengan lauk2 yang tidak habis itu? Mungkin dijual lagi keesokkan harinya...mungkin lauk yang dijual itu adalah lauk semalam...
Dan malamnya lepas terawih aku temankan kawan ke Wakaf Che Yeh untuk membeli 2 helai samping untuk sepupunya...ironinya baru petang tu aku bgtau sorang kawan yg dah lama x berkunjung ke Wakaf Che Yeh! Orang memang ramai yg teramat...barang2 pun boleh tahan menariknya...samping2 memang cantik2...paling murah adalah RM 30...yang paling elok mencecah 100...at last kawan itu membeli yg berharga 70 n 90...sangat puas hati...aku turut membeli 2 kain pelikat...
Lepas menghantar kawan tu balik aku diajak kuar minum2 pulak...terus menghala ke rumah memandangkan dia dah menunggu kat rumah aku...kitaorg mcm biasa akan ke kopitiam, tapi sebelum tu aku ke PC dulu menghantar sesuatu kat sorang kawan...

No comments:

Post a Comment