Monday, September 7, 2009

Aku dan Susu

Aku tidak minum susu. Bukan suka2 tetapi memang tidak boleh minum. Baunya saja boleh buat aku muntah...mungkin alergik, mungkin jugak alahan...tapi deria bau aku kat susu sangat sensitif...aku x pakai gelas yg pernah dibuat susu di dalamnya...baunya tetap boleh dikesan...kekadang aku x paham kenapa orang boleh minum susu ni...tidakkah susu itu datangnya dari lembu? Lagipun rasanya meloyakan...warnanya pun x menarik...
Masa tabika kemas dulu orang lain minum susu tapi aku dapat milo...sebab bila cikgu bg susu, aku muntah...sejak tu aku dibagi milo saja...kekadang aku termakan puding atau makanan yg mengandungi susu yang lain walaupun dalam jumlah yang sedikit...terus sakit perut aku...sebab itu aku x berani bereksperimen untuk minum susu...natijahnya aku yang tanggung....

* bukan boikot lembu

No comments:

Post a Comment