Tuesday, July 10, 2012

BTN


Aku baru saja balik dari kursus BTN. Sekarang ni dia sebut kursus persediaan pegawai ke luar negara. Bukan saja sebutan tapi intipati pun dah lain. Sebelum pergi aku rasa bimbang, risau, ngeri dan segala macam perasaan negatif lain lagi. Sebabnya kem-kem BTN ni biasanya dalam hutan, kelengkapan pun ala kadar dan lebih azab bila ada ada aktiviti masuk hutan, terjun-terjun dan sebagainya. Sebab itulah join BTN aku letak paling last dalam list aku sebagai persediaan untuk PhD. Walau dah letak paling last tapi akhirnya masa tu sampai jua, aku dapat notis 2 hari sebelum berangkat maka tak sempat nak rasa takut lebih-lebih terus kena pergi.
Rupanya aku cukup bernasib baik, sekarang semua kursus dibuat dekat Akademi Kenegaraan kat Jalan Bellamy tu. Dekat je dengan ikan bakar Bellamy yang femes tuh. Totally memang 100% lain, bilik sorang satu..duk dalam apartment lagi. Satu apartment 3 bilik, siap dengan aircond. Selain daripada jirat cina kat belakang bangunan yang lain semuanya okay. Makan minum pun sedap, aktiviti outdoor takde langsung. Dengar ceramah je pagi petang siang malam. Pastu tido then ceramah lagi sampailah 5 hari. Yang pernah duk kem BTN Ulu Sepri (gambar atas) mesti tak puas hati, hehehe...


***Lama gila aku tutup blog ni sampai tak reti nak bukak balik....

No comments:

Post a Comment