Tuesday, July 10, 2012

2012

Lama gila aku tutup blog. Bila bukak balik semua jadi slow, dah tak tahu mana nak cari butang itu ini..nasib baik password masih ingat. Rasa nak menulis balik tu datang secara tiba-tiba, mungkin sekarang aku bosan gila dan dah tak tahu nak buat apa lagi rasanya. Rupanya aku sangat tak sesuai menjadi penganggur..maka aku stat study semula. Buku pertama yang jadi pilihan adalah "Basic Neuroscience", semoga membantu untuk PhD aku nanti. Apapun setelah bertahun-tahun duk dalam kelam, tahun ni membawa satu perkhabaran baik. Januari lalu aku dah selamat viva untuk MSc, walaupun kena cong dengan supervisor tapi syukurla masih bertahan. Dah selamat hanta hard bound kat siswazah pun. Pastu bulan Mac ambik exam IELTS pulak, nasib baik lepas so tak perlu repeat. Sekali repeat dekat 600 RM melayang. Berikutnya kerja sementara kat UiTM Shah Alam, yang ni satu rahmat juga rupanya. Selain menjana pendapatan ada insan sudi memperbetulkan byk perkara tak betul dalam diri ni. Semoga dapat dijadikan panduan untuk masa depan. Bulan Mei dipaksa balik ke USM pulak, ada unsur-unsur ugutan diselang seli dengan ancaman yang bukan main-main. Maka baliklah aku semula untuk suatu tempoh demi merealisasikan satu matlamat agung pihak-pihak tertentu. Sambil-sambil tu awal Jun sempat memproses borang SLAB untuk hantar ke KPT. Seterusnya join BTN 21-25 Jun pastu balik semula ke USM untuk misi yang tertangguh tadi. Selepas semuanya selesai InshaAllah Ogos ni berangkatla aku ke tempat yang baru. Amin.

No comments:

Post a Comment