Monday, November 16, 2009

Sehari Tanpa Henset

Malam tadi aku tertindih hand phone..sape suruh taruk atas katil...bunyi krak..!!ambik tengok ada retakan kat LCD...lalu cecair hitam melata atas skrin...msg yg masuk gagal dibaca...yg kelihatan hanya tompokan hitam...cess...dalam kepala terbayang duitku bakal melayang...so beg levis yg dihajat hajatkan sejak ujung bulan lepas nampaknya kena postpone dulu...tanya kawan, katanya 300 lebih kurang...muahahaha....mcm giler dengar...
Pagi tadi terus pergi repair...cari kedai yg paling tip top n murah...nasib ada org tau kedai tu kat mana...yang best bila amoi tu kata 120 je n petang ni siap...120 x la seteruk 300 walaupun aku rasa jumlah tu mahal jugak...so tinggal kat situ n petang nanti akan dtg ambik...sementara tu rasa resah...yelah, biasa berkepit ngn henset je...ni tetiba x da...kena tinggal ngn awek pon x teruk mcm ni rasanya...rasa kosong...blank n blur...keje x boleh buat sbb semua perlukan kol...or paling kureng pon sms...petang ni ada janji ngn org...tp nampaknya janji tinggal janji sbb mcm mana nak kontek henset x da...nak pinjam henset org seme nombor save dlm henset bukan sim card...ceh, malang betul...
Petang td kul 5 g ambik, bg resit kat amoi tu dia ngn selamba sambil senyum cakap "x siap lagi, petang esok datang balik"...aku teru naik hantu...gila apa tunggu sehari lagi...!!!terus jawap kat dia"kalu x dapat siap hari ni nape kata boleh siap? bgtau la awal2 x payah la saya susah2 datang sini" then terus blah...yg celakanya sempat dia jawap "terima kasih" masa aku tarik pintu nak keluar...memang jahanam...nasib aku sabo kalu x ada yg makan pelempang siam!!
Aku terus blah, hajat di hati nak minum dulu terus dicampak sejauh pelusuk alam...jalan pulak jem sbb org balik keje, lagila hati jadi panas....sambil maki amoi td aku terus menyelit celah2 keta org...tetiba dapat kol, henset you dah siap...cettt...x guna punya amoi...menyusahkan orang!!! Bila on henset seperti dijangka berbelas miskol kuar...esok bersediala kena haruk ngn kawan yg janji nak jumpa petang tadi tu...hadoi!!!

No comments:

Post a Comment