Sunday, November 15, 2009

Teman Baru

Aku memang kaki jalan. Sejak kecil lagi dah jalan ke sana sini. Kata mama aku masa aku umur 3-4 tahun dah bawak sampai ke Thai...naik perahu ke celah-celah sungai kat market dalam air tu...kalu pernah tgk citer2 siam memang dapat agak suasana tu...pastu yang boleh aku ingat adalah masa darjah 2 aku ke Johor...kalu x silap ke Pasir Gudang...masa itu abah n mama aku x ikut pun sbb aku ikut makcik aku yg keje kat sana...seingat aku perjalanan dia sangat jauh...bosan lak tu..bukit bukau batu je banyak yg ada kat tepi2 jalan..
Johor adalah negeri pertama yg aku pergi seingat aku la...kalu ada pergi ke negeri lain sebelum tu maknanya aku masih x ingat...pendekkan citer kat semenanjung ni hanya Melaka yg aku x pernah pergi...masih tiada kesempatan walau pernah plan untuk pergi sana bulan June lepas...gara2 masalah teknikal n untuk jaga hati seseorang aku kanselkan jer...byk2 aku pergi kat Mesia ni yg paling best adalah ke Langkawi 3 tahun lepas...mana x best, berkereta n redah semua panorama indah sawah bendang sebelum jejak ke Kuala Kedah...yang paling azab adalah naik kereta kabel kat sana...sungguh aku dah serik sbb aku ni gayat...naik pun sbb dipaksa oleh kakak aku...lepas ni memang x kan naik dah...
Dan oleh sbb aku ni suka travel, aku jadi suka ambik gambar...sbb bg aku ambik gambar ni bukan sekadar untuk kenang-kenangan, ia juga adalah sesuatu kepuasan yg sukar digambarkan...untuk itu aku tidak kisah berjalan kaki ke sana sini untuk cari pot yg elok n cantik pada pandangan aku...sebelum ni aku ada digi cam biasa yg 8 mp...tapi 3 hari lepas aku dah beli satu SLR punya camera...ya, ia adalah Nikon D 60....

No comments:

Post a Comment