Friday, August 7, 2009



Hari Jalan-Jalan

Dah lama x jalan2 sehari suntuk...idea ni datang sbb nak tangkap gambar sunrise kat Pantai Melawi...so plan asal 6.30 am gerak dari rumah then terus ke Melawi...tapi plan jadi lintang pukang mcm kena hentam ngn puting beliung...gara2 bangun lewat, sampai pukul 7.10 am kat pantai...sunrise pukul 7.04 am...aku jarang lewat...tapi kali ni aku tertewas...hehehe

Last skali aku ke pantai Melawi adalah 3 bulan lepas...3 bulan adalah tempoh yg lama jugak bg aku, buktinya segala sampah sarap membiak-biak seolah2 mendapat nutrien yg melimpah ruah...sakit mata tengok keadaan ni...pantai yg cantik dah jadi hadoo....sekali tengok mcm x serupa pantai dah....mana datang semua sampah2 ni? Sesungguhnya sesiapa yg bertanggungjawab dlm kes ni layak dihukum sapu sampah kan pusat pelupusan sampah berdekatan...




Balik dari Melawi area pukul 8 lebih then terus ke KB cari makanan...jumpa la Hayaki kopitiam...melantak nasik dagang...then ke pasar Khadijah lak cari kerepek...sbb kawan aku nak balik KL pagi sok...so nak beli la kerepek ikan yg dia suke gileer tu...satu pasar pusing (termasuk area sayur n ikan yg baunya boleh tahan gak) tp x jumpa...so kitaorg plan nak g Rantau Panjang pulak...memandangkan waktu dah 11 lebih aku hantar kawan aku balik dulu n aku bersiap untuk ke masjid untuk solat jumaat....aku semayang kat Masjid Jelawat sbb konon nak p umah akwan aku si Khairy tp mamat ni lambat sangat reply msg so aku x jadi singgah....pastu terus ke Rantau Panjang ngn kawan aku tadi...samapi sana tersilap jalan masuk ke Siam..akak imegresen senyum perli....malu siot....then jumpa la kerepek yg diingini tu...aku berkenan satu t shirt ni tp duit x cukup maa...bulan ni banyak pakai duit sampai sesak sikit...adoi...

Sebelum tu kitaorg lunch dulu....aku makan nasi ngn ayam halia, tea o ice limau n ABC...rasa sket tomyam kawan aku tu...pedas gila sampai melecur lidah...fuh...then kitaorg round2 jap sebelum blah...aku suke view on da way ke Rantau Panjang...nyaman n cantik...byk sawah padi yg menghijau n suasana kampung yg masih indah boleh dinikmati....bukannya nak beli sgt kerepek tu tp sekadar berjalan2 di hari minggu saja...ok la, malam ni aku ke PCB makan mee udang...dadada

No comments:

Post a Comment